Lees nu: Creatief communiceren in tijden van Corona: 4 tips voor video en animatie

Pensioen3daagse TVC

 

“Bij veranderingen in je leven is het slim om vooruit te blijven kijken. Later is namelijk dichterbij dan je denkt.”

Met deze slogan werd in 2020 de campagne van Wijzer In Geldzaken, een onderdeel van het Ministerie van Financiën gelanceerd. In opdracht van Wirtz Film & Experience heeft het team van Bleck een commercial ontwikkelt voor de Pensioen3daagse. Een overheidscampagne waarmee aandacht wordt gevraagd voor het opbouwen van je pensioen.

 

 

Pensioen lijkt voor veel mensen ver weg. Toch is pensioen dichterbij dan je denkt. Stel je krijgt een nieuwe baan, gaat samenwonen/trouwen, krijgt een kind, gaat uit elkaar of je krijgt onverhoopt met een overlijden in je gezin te maken. Deze levensgebeurtenissen kunnen direct gevolgen hebben op jouw pensioen. Dit is tenslotte op een jonge leeftijd al van belang, alleen is een groot deel van de mensen zich hier nog niet bewust genoeg van.

 

 

Regisseurs duo Jörgen van Dongen en Steven Willems ontwikkelden een concept waarmee de kijker in één duidelijk beeld de kern van de campagne snapt. Zij creëerden een spiegel concept waarin visueel duidelijk wordt gemaakt dat de toekomst tenslotte altijd in zicht is.

 

CREDITS

Concept & Scenario: Jörgen van Dongen & Steven Willems
Uitvoerende Productie: Philipe Wentrup & Merel van Pinxteren
Regie: Jörgen van Dongen & Steven Willems
D.O.P: Ewoud Bon
Gaffer: Arthur Vis
Art: Jasmijn Huijsmans
Kleding: Luna van den Berg
Make-up & Hair: Madelon Prinsen
Productieassistentie: Jasper Smits & Mickey Kwakkernaat
Chief Editor: Steven Willems
Cast: Terence Lammerts van Bueren, Ortwin Tjon Sjoe Sjoe, Merel Klinkenberg, Marja Mulder-van der Horst, Dino Chelius, Chuck Heerenveen

 

Deliverables: TV commercial (online)

 

Wij werken onder andere voor

Politie
Branddeli
Playstation
Trespa
Beeld & Geluid
KSM
VTWONEN
social inc
ABN Amro
LaTrappe
Crecs
Eneco
BP
Mediawijsheid
Eurofiber
Sanoma
talpa
Microsoft