De nieuwe bewustwordingscampagne, door TBWA\NEBOKO (als onderdeel van DOT) en HvdM, voor het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat wijst op het risico van niet updaten slimme apparaten. 91% van de Nederlandse huishoudens heeft één of meerdere slimme apparaten zoals een smart TV of slimme thermostaat en slechts de helft geeft aan hun slimme apparaten regelmatig te updaten. Daarmee lopen zij het risico gehackt te worden. Om consumenten hier bewust van te maken vervolgt het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat de campagne ‘Doe je updates’. Dit keer probeerde een ethisch hacker bij een aantal huishoudens in het thuisnetwerk te komen.
En op hun printer een kerstkaart te printen.
De campagne, ontwikkeld door DOT (D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO), maakt Nederlanders bewust van de risico’s van slecht beveiligde slimme apparaten onder de slogan ‘Voorkom een hack, doe de Update-Check’. De Update-Check is een checklist waarmee consumenten inventariseren welke slimme apparaten zij in huis hebben. Vervolgens staat stap voor stap uitgelegd hoe je elk slim apparaat updatet. Doe de Update-Check op doejeupdates.nl. In opdracht maakte Bleck diverse PR content voor deze spraakmakende campagne.
De campagne wordt onder andere gevoerd via PR, radio, online video, display en advertorial.
CREDIT
Opdrachtgever: Ministerie van Economische Zaken & Klimaat
Bureau: DOT (D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO)
Productie PR content: Bleck Media
Ethisch hacker: Eurofins Digital Testing & Cyber Security
Research: Climmy Canton
Beheer en redactie website: ECP
PR: HvdM Public Relations
Media: Initiative Media