MEDIAWIJSHEID

THE SECRET ORDER OF MEDIA

 

Drie kinderen raken verdwaald tijdens een excursie op een oud landgoed. Daar komen zij vast te zitten in een escaperoom vol met media en mediawijsheid. In 2015 ontwikkelde Bleck in samenwerking met Mediawijsheid een spannende editie voor het spel MediaMasters. Samen met gamebedrijf Flavour ontwikkelden we een wereld vol mysterie, fun en uitdaging. In totaal produceerden we voor de jeugdserie een vijftal spannende afleveringen met invloeden uit o.a Harry Potter, The DaVinci Code en Saw. MediaMasters is een levensechte media-ervaring voor groep 7 en 8 van het basisonderwijs waarin kinderen tijdens de Week van de Mediawijsheid met de hulp van ouders, leerkrachten en bibliotheken ervaren hoe ze op een kritische en leuke manier met media om kunnen gaan. MediaMasters is een interactieve ervaring die gedurende de week onafhankelijk van niveau, voorkennis en achtergrond door leerlingen gespeeld kan worden. Een cinematische, interactieve beleving voor het onderwijs!

 

 

CREDITS

Concept & Story: Steven Willems & Jorgen van Dongen
Director: Tim de Vries & Steven Willems
D.O.P: Jorrit Garretsen
Gaffer: Michel Ijzerman
Editing: Koen Zoontjes
Producer:  Sanne Sickenga & Jorgen van Dongen
Artdirection: Jasmijn Huijsmans
Sounddesign: Ronnie van de Veer
Partners: o.a Flavour, Issuemakers, NTR, Kennisnet.

Deliverables: 5 afleveringen (drama online), 5 afleveringen item, trailer

 

Wij werken onder andere voor

TBWA
Politie
Playstation
Mars
TechData
social inc
ABN Amro
LaTrappe
Crecs
Squla
Ortec
icc
Wirtz
Microsoft
Royalaware
Eurofiber
bnp paribas
Vb&T