MEDIAWIJSHEID

KEEP THE GAME ALIVE!

MediaMasters is een spannende serious game over de kansen en gevaren van (digitale) media, speciaal voor groep 7 en 8. Door het spelen van de game bouwen leerlingen basiskennis op over mediawijsheid. Hoe ga je mediawijs om met WhatsApp, privacy en nepnieuws? Leerlingen gaan samen in de klas én thuis het avontuur aan en bundelen hun mediawijze krachten om MediaMissies te volbrengen. Durft jouw klas het aan?

 

Bleck is ook in 2018 weer betrokken bij de week van de mediawijsheid. We ontwikkelden voor het spel mediamasters de karakters incombinatie met een spannende verhaallijn. Vervolgens produceerden we een vijftal spannende korte afleveringen met ieder interactieve game momenten. Mediamasters 2018 is een levensechte media-ervaring voor groep 7 en 8 van het basisonderwijs waarin kinderen tijdens de Week van de Mediawijsheid met de hulp van ouders, leerkrachten en bibliotheken ervaren hoe ze op een kritische en leuke manier met media om kunnen gaan.

 

 

In 2018 deden er ruim 165.000 kinderen mee aan het spel. Het is een interactieve ervaring die gedurende de week onafhankelijk van niveau, voorkennis en achtergrond door leerlingen gespeeld kan worden. Storytelling met video voor onderwijs! Een samenwerking met mediawijsheid.net (NTR, Kennisnet, Sectorinstituut Openbare Bibliotheken (SIOB), het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en ECP) en het game bedrijf Flavour.

 

Bekijk hier de website van MediaMasters.

Wij werken onder andere voor

Politie
Branddeli
Playstation
Trespa
Beeld & Geluid
KSM
VTWONEN
social inc
ABN Amro
LaTrappe
Crecs
Eneco
BP
Mediawijsheid
Eurofiber
Sanoma
talpa
Microsoft