MEDIAWIJSHEID

A WORLD OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE

Wat als jij voor altijd vast zou zitten in een computerspel? Spelers opgelet! Wanneer een kwaadaardig genie genaamd de Gamemaker een spel ontwikkeld om kunstmatige intelligentie te verzamelen, gaan drie kinderen de strijd aan. Samen proberen ze koste wat het kost de game te ontmantelen voor dat het te laat is. Bleck is ook in 2017 weer betrokken bij de jeugdserie in opdracht van mediawijsheid. We ontwikkelden voor het spel mediamasters de karakters incombinatie met een spannende verhaallijn. Vervolgens produceerden we een vijftal spannende korte films (afleveringen). Mediamasters 2017 is een levensechte media-ervaring voor groep 7 en 8 van het basisonderwijs waarin kinderen tijdens de Week van de Mediawijsheid met de hulp van ouders, leerkrachten en bibliotheken ervaren hoe ze op een kritische en leuke manier met media om kunnen gaan. In 2017 deden er ruim 165.000 kinderen mee aan het spel. Het is een interactieve ervaring die gedurende de week onafhankelijk van niveau, voorkennis en achtergrond door leerlingen gespeeld kan worden. Storytelling met video voor onderwijs! Een samenwerking met mediawijsheid.net (NTR, Kennisnet, Sectorinstituut Openbare Bibliotheken (SIOB), het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en ECP) en het game bedrijf Flavour.

 

 

Concept & scenario: Jorgen van Dongen, Steven Willems, Sarah Hijmans
Uitvoerende productie: Philipe Wentrup
Regie: Erwin van den Eshof
D.O.P: Jorrit Garelen
Gaffer: Michel Ijzerman
Sound: Benno van der Velde
Art Direction: Jasmijn Huijsmans
Chief editor: o.a Efin de Landmeter

Deliverables: 5 afleveringen (drama online), 5 afleveringen item, trailer

Wij werken onder andere voor

TBWA
Politie
Playstation
Mars
TechData
social inc
ABN Amro
LaTrappe
Crecs
Squla
Ortec
icc
Wirtz
Microsoft
Royalaware
Eurofiber
bnp paribas
Vb&T